torsdag 29. september 2011

Strutteskjørt til små prinsesser


Når man har jentebarnebarn kommer man ikke utenom å sy et
tyllskjørt eller to.
Det er ganske uhåndterlig, men jeg får da presset det hele inn i symaskinen.

...og har jeg kjøpt meg overlockmaskin så må den jo testes på tyll.

Ett skjørt er ferdig.

Skjørt nummer to ble litt større
Dette limte jeg litt stener og hjerter på
Og som prikken over ien sydde jeg noen prinsessekroner.
Kronen er sydd i et slags laminert gullstoff. Inni kanten nederst stakk jeg inn en
lang strikkepinne som jeg bøyde til og kappet passelig lang. Pyntet den med litt
dingeldangel, og sydde fast en tynn strikk under haken.

5 kommentarer:

  1. Hvor er det da yndigt med saadane pyntede smaapiger. Prinsessekronen er prikket over iet.
    Hilsen fra Amelie

    SvarSlett
  2. Heldige små prinsesser ;) Tenker de blir helt "yr i mössan" av glede når de får det på seg.
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  3. Oj jentene hos deg er heldige! Jeg er sikker på at mine farmorjenter hadde blitt glad for disse.

    Ønsker deg god helg - det er varmt og godt og vi krysser fingrene for at det varer helga gjennom

    SvarSlett
  4. oj!!!!! for noen heldige jenter som har deg til farmor!
    Så superflott! Jeg kan tenke meg de blir flotte og stolte de små prinsessene dine!

    SvarSlett
  5. Hvor kjøpte du gull stoffet ?

    SvarSlett