lørdag 26. mai 2012

Hetebølge

Gradestokken på jobben min har slått krøll på seg om dagen!

BOKSTAVELIG TALT!
Hvordan  all verden har dette skjedd?

Vi har fått en skikkelig hetebølge her på Østlandet.
Da jeg kjørte gjennom Oslo på vei til hytta i går ettermiddag, viste
 gradestokken +32 grader C, da er det sommer, og litt for varmt for meg.
Man tør jo ikke klage, etter en kald vår.

Her på Hvaler er det ikke på langt nær så varmt, en deilig bris
gjør det godt å være ute i sola, 23 grader er helt ypperlig.

Jeg har et par ting på gang på strikkefronten. Det ene er en tunika
til meg selv. Jeg har holdt på med den leeeenge, men den blir sikkert
ferdig en gang... her kommer en smugtitt...


Den er ganske kjedelig å strikke, for nå er jeg inne i et parti med bare glattstrikk,
så jeg lar meg ganske lett friste til andre ting.

Garnet er i fuglefamilien, Gullfasan og Lerke, og kjøttmeisen har det travelt med
rugeoppgaven sin i kassen utenfor! Lurer litt på om det er klekket ut noen små,
for trafikken til og fra kassen er hyppigere enn forrige helg.


4 kommentarer:

  1. Sommer har vi også. I dag elelr akkurat no viser måleren 24g. akkurat passelig ja. vi nyter det. det må ein gjere, veit ikkje kor elnge det varer.
    det vert ein flott tunika, men skjønner att du syns det er kjedleig emd det lange glattstrikk partiet. Sånt kjeder emg og. Nyt pinsa og veret og ikkje minst livet

    SvarSlett
  2. Ser ut til å li en kjempefin tunika, og når det er så varmt i været gjør det ikke noe om den ikke blir ferdig med en gang :-). Ønsker deg ei fin pinsehelg!

    SvarSlett
  3. Varmt her også og det enda vi offisielt ikke har noe vær pga streiken. Herlig. Jeg må bare si at ; du verdens så nydelig de ble i bunadene sine. Jeg fikk nesten tårer i øyene her jeg. Ikke det aller minste rart at du er stolt. Trenger ikke være myrsnipe for det nei. Håper u har en fin pinsehelg.

    SvarSlett
  4. Gradestokken din har visst fått sjokk, og det er jo ikke så rart - uvant med så mye fint vær på en gang! Her var det 29 grader i går og det ble nesten litt i meste laget her i innlandet. Men man kan jo ikke klage - det er bare å takke og ta imot!
    Tunikaen ser kjempefin ut! Kjenner jeg deg rett, blir den nok ferdig ganske fort. Du er jo så flink! Ha en fortsatt fin pinse!

    SvarSlett