fredag 27. juli 2012

Bringebærhøst

Det er veldig hyggelig med god hjelp i "bringebæråkeren"!


Det skulle nok vært plukket annenhver dag, men de er jo alltid modne ved ferietider,
så det er sjelden jeg får plukket bringebærene. Neida, det er heldigvis ingen åker,
men en 8-10 meter lang rad med bringerbærplanter.

"Jeg er veldig flink til bringebærmosing, farmor, så det kan jeg gjøre"
var beskjeden fra tre-og-et-halvt-åringen!


Her er hun i full sving, det måtte naturligvis smakes litt underveis
for å sjekke om det var passe mye rørt!

Det ble mange rømmebokser med syltetøy
sukret med sukrin, så blir det jo nesten kalorifri vinterkos!


1 kommentar:

  1. Deilig deilig. Hadde eg ahtt bringebær planter hadde eg plukka kvar ei bær. Eg kjøper og kjøper. Og fyller i frysen. Godt å ha masse bær der til å overleve vinteren. Ønsker deg ei god helg

    SvarSlett