torsdag 6. september 2012

Hurtigruten, del 3

Hurtigruteturen er en flott sjøreise. Her kommer noen bilder fra kjente,
og kanskje mindre kjente steder underveis.

Tidlig, tidlig, første morgen etter avgang fra Bergen, på vei inn til Torvik.
Jeg har jo sagt før at jeg lett blir fasinert av bruer...

Så var vi innom Ålesund før turen gikk til Geiranger.
Det er så vakkert der!
Brudesløret

De syv søstre, jeg så igrunnen bare fem!

og Frieren på den andre siden av fjorden.
Han er lang og slank, Frieren...men det er igrunnen Søstrene også!
Og i Geiranger lå det naturligvis et par cruise-skip fra før.


Molde, fotballarenaen dominerer, og på Seilet har jeg jo bodd tidligere i sommer.

I Trondheim var jeg med på guidet byvandring i tre timer.
Det ble vannblemmer og såre føtter, og du verden så dyster Nidarosdomen var innvendig!
men mange vakre motiver å finne.

...og Gamlekongen hilste da vi kom forbi, og jommen hadde han en fugl under hatten!

Så kom tåka sigende...

... og varte igrunnen helt til Bodø!
Hele Helgelandskysten fortonet seg som et glass med skummet melk.
Det var ikke noe å se! Utrolig at båten fant veien. Vi reiste riktignok utaskjærs
flere steder på grunn av tåka. Men når vi kom til Bodø...


her steg landet ut av tåka, og de ivrige med kamera knipset i ett kjør!


Det ble mange fine stemninger på reisen fra Bodø til Stamsund i Lofoten.




FORTSETTES

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar