mandag 17. september 2012

Hurtigruten, siste del

Jeg var jo med Hurtigruten hele veien fra Bergen til Kirkenes.
Det ble mye bilder av himmel og hav i forskjellige lyssettinger.

I Stamsund fikk noen ungdommer publikum
da Hurtigruten hadde lagt til kai.
Skal si de fikk ristet seg de to som henger etter båten i hver sin "tube"



...og naturen og været er det ikke noe å si på!
Videre gikk turen til Svolvær


...og denne gang fikk jeg se Svolværgeita!


Turen til Trollfjorden ble veldig trolsk og vakker




Inne i selve Trollfjorden ble det nesten for mørkt til fotografering
Stemningen var veldig spesiell...

En ny flott dag, Tromsøbrua nærmer seg.
Det tok 15 minutter å gå over til Ishavskatedralen, så det er en lang bru.


Vakker både utenpå og inni

Skarven var et must fikk jeg beskjed om av en venninne
Av en eller annen mystisk grunn var det stappfullt,
kanskje var det været,
Det var kun ståplasser å oppdrive, så det ble en stående hvitvin i augustsola.

Utflukt til Nordkapp måtte man jo være med på,
her kom det faktisk et par regndråper,
jeg tror det var turens eneste!

Finnkjerka, en fantastisk stenformasjon!

Flott langs Finnmarkskysten, man ble helt hekta på fotografering!


Jeg hadde trodd at det skulle blitt litt sjø her mot det åpne havet,
jeg synes det er flott å kjenne litt på naturkreftene,
men havet var nesten like flatt som stuegulvet hjemme.

I Kirkenes var det krabbefiske fra russiske fiskebåter som gjaldt


..og etter en utflukt til Russergrensa, og en natt hos Olav Thon,


var det hjemreise. Som den hjemmekjære personen jeg er,
så er det alltid godt å komme hjem igjen.

Alt i alt var turen helt fantastisk, jeg har nok blitt litt forelsket i nordnorge.
Første gang jeg var der kan du se HER, fra min gamle blogg.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar