onsdag 5. mars 2014

Bringekluten

…til Hardangerbunaden er nesten ferdig. Det har tatt sin tid!


Perlekurset er i hvertfall ferdig.
Det er mulig at jeg syr litt perlebroderi på den sorte fløyelskanten også.

Den hvite perleraden er tredd på en spesiell måte og sydd fast etterpå.


Det står igjen å fóre den og sy på noen trykknapper,
eller kanskje blir det borrelås for å feste den inni bunadoverdelen.

Det er enda langt frem, kom nok litt sent igang med denne bunaden.
Jeg håper jeg rekker det før 17 mai…

Så har jeg blitt nødt for å legge inn kommentarmoderering
på bloggen min. Har vært plaget med mye "søppel" i det siste.
Har fått god hjelp av ANNEPÅLANDET.
Tusen takk!




5 kommentarer:

  1. Hei!
    Så fin den ble! Veldig fint med sik-sak kanten rundt! Den er jo fin som den er, men pynt på den svarte fløyelskanten er også fint! Det er jeg vant til med Vossebunaden! Nå fikk jeg lyst til å perlesy litt, og komme i gang med det jeg har planlagt! Ja, det går jo raskt mot 17. mai nå, men enda er det jo over 2 måneder igjen, så det går sikkert fint! Jeg har også hatt veldig problemer med spam, men jammen meg får jeg det av og til enda, selv om jeg har kommentarmoderering, så forstå det den som kan! Ønsker deg en fin, kreativ uke! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  2. Nydeleg bringeklut :) Lukke til med resten.

    SvarSlett
  3. Så fantastisk.... glad. Kjempeflotte arbeid.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  4. Hei. Så fin den blir. Du er så flink du er til alt mulig. Misunner deg litt det. Det er litt av eit arbeide. Håper frøkena kan bruke den ei stund, siden det tar så lang tid å få den ferdig. Lykke til med resten. Er sikker på at du rekker det før 17. mai

    SvarSlett
  5. Å, hjelpe meg, dette ser vrient ut! Og så flott som det blir!!!

    Enda godt du fikk bukt med spam-en. Husk å gå inn i "boksen" for nettsøppel og slett det som har kommet inn der av og til :-)

    SvarSlett