fredag 25. desember 2015

Det snør, det snør, tideli bom...

Nei, det snør visst ikke, det ble ikke engang julesnø her hos meg :(


Ett av barnebarna ønsket seg slike votter :)
De første jeg strikket tovet jeg for hardt, de havnet i søpla.


Så strikket jeg et par nye, det er disse i tynn alpakka,
men de ble for små, og havnet i en annen pakke til et av de yngre barnebarna.


De ble myke og gode :) strikket i tynn alpakka.

Da var det bare å gå igang med et par til ;)


Slik så de ut de før toving,


Og jeg var ekstra forsiktig med tovingen denne gangen.


Vottene er strikket i pt2, så det ble håndtoving denne gang ;)


Jeg tror disse kommer til å passe



Tommelen har jeg gjort om, og laget kiletommel,
jeg liker det bedre. Det er litt mer jobb å strikke, men passformen blir bedre.


Sydde på et par navnelapper også, så er det en mulighet for å få dem igjen
om hun skulle miste dem :)


Oppskrift finner du i denne boka, om du blir fristet til å strikke maken.

Det ble votter som en liten tilleggsgave til alle hunkjønn 
i familien denne julen :)


2 kommentarer:

  1. Såå fine votter!! At du har tålmodighet til å strikke tre par er imponerende! Det er kjekt å strikke noe når noen har et spesielt ønske også da :) Håper de ble passende!
    Her kom snøen på første juledag, og det passet godt. Da får jeg brukt litt av alle ullplaggene. Ønsker deg en fin romjul :)

    SvarSlett