torsdag 10. desember 2015

Votter

Den store VOTTEBOKA måtte jeg naturligvis ha.


Her finnes det mange flotte votter, jeg har latt meg friste til å strikke noen av dem.

SYDPOLEN heter disse.


Her starter vottene med en fiskestim i havet, deretter er det istapper, iskanten er markert
med en omgang vrang. På isen ligger fiskebena etter at pingvinene har hatt seg et 
godt måltid, og over dem lyser stjernene :)


Jeg liker votter med en liten historie!
Disse har jeg ingen mottaker til, kanskje de rett og slett blir mine :)


Jeg er ikke så glad i denne type tommel, men det er ikke alltid så lett å gjøre om
oppskrifter til kiletommel, så de fikk bli som i oppskriften.


En dag kom det litt snø her på østlandet, det varte ikke lenge,
men jeg rakk å fotografere vottene i snøen før den forsvant.

Vottene er strikket i Sisu, kjøpte ett nøste hvitt og spedde på med rester.
Strikket på pinne 2.5

3 kommentarer:

  1. Så lekre de vottene var :) Da kan jeg ønske meg den votteboken til jul , takk for tipset :)

    SvarSlett
  2. Det var fine votter! Så morsomt mønster det var på de:)

    SvarSlett
  3. Herlig boken med votteroppskrifter. Super mønsteret har du strikkt... kjempeflott, jeg liker.
    Vi hadde første advent litt snø og nå været varme, jeg håper jeg kan gå med ski denne vinteren - strikke julegaver enda og se på tv ski :-))) God adventskveld. Hilsen og klem fra Viola

    SvarSlett