søndag 10. januar 2016

Hermegåsa i gave

HERMEGÅSA har jeg døpt disse sokkene.


De er en kombinasjon av sokker som "ANNEPÅLANDET" blogget om 
HER og HER i desember. 

Det ble veldig fristende å herme etter dem.

Det ble en kombinasjon av Annes sokker.
Link til de forskjellige rutebordene finner du i ANNES BLOGG
Der finner du en gratis oppskrift på sokker med mønster over det hele.


Flott å få brukt opp restegarn som ikke er nok til ensfargede sokker,
men kjedelig med alle trådene som må festes.


Det er mere restegarn igjen, så det blir kanskje et par eller flere til,
for de var morsomme å strikke. På neste par
vil jeg ikke ha mønster i skaftet, for det blir ikke så elastisk.


Jeg vet ikke om jeg likte den forsterkede
hælen så godt, den buer liksom den gale veien... jeg har sikkert strikket den for stramt.

Sokkene er strikket i restegarn, mest Sisu, men den lysblå er faktisk Hjertekrepp.
Den er sikkert ikke så sterk, så jeg brukte den bare i skaftet.
Vrangborden på pinne 2,5 resten på pinne 3.

Hva gir man til barn som fyller 40, jo det ble et par Hermegåsasokker blant annet ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar