torsdag 22. mars 2018

FLÆSEKJOLE

Flæsekjolen, (kappekjolen) fra "Knitting for Olive" var fristende å strikke.
Jeg valgte et eksklusivt garn, Merino og Cashmere,
mykt og deilig, men må håndvaskes fikk jeg beskjed om.
Det er tynt, men skulle strikkes på pinne nummer 3.
Oppskriften er på dansk, og det er jo greit å forstå.


Det er ikke lenger noen hemmelighet at jeg skal bli farmor igjen :)
...og det skal visst bli en jente til!


Jeg gleder meg til å treffe henne!


...og i mellomtiden strikker jeg litt babytøy.


Jeg vet at det blir godt mottatt, så det er bare å strikke i vei.

Garn og oppskrift har jeg kjøpt hos Strikkegården i Lommedalen.
La til en liten heklekant på kappen og nederst på skjørtet.

Det gikk med ca. 75 gram til denne kjolen,
fnugglett og myk :)

3 kommentarer:

  1. Ihhh hvor er den lille kjole du har lavet yndig.

    SvarSlett
  2. Det er flott å vente på barnebarn. Stor glede. Stor du har strikket denne vakre kjole.
    Nydelig garn og oppskrift. Takk for Link. God helg. Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Åå, den var søt.. Og garnet hørtes så deilig ut. Ellers er det litt dumt at så mye av det nye garnet må håndvaskes... Dagens unge har det travelt, og ofte havner det i vaskemaskinen alikevel..og vips, så er det ødelagt.. Men en sånn liten kjole er fort å skylle opp. Koselig å bli farmor igjen. Jeg er heldig og er både farmor og mormor. God påske. Hilsen Inger Johanne

    SvarSlett