søndag 18. mars 2018

BABYTEPPE IGJEN

Egentlig trodde jeg at jeg var ferdig med å strikke babytepper.
Det har blitt noen i årenes løp :)

HER KOMMER EN LITEN TEPPEKAVALKADE:
Det første var til mitt aller første barnebarn. Hun går i sitt 12 år nå 😊
Her laget jeg en oppskrift selv, med inspirasjon fra en babyjakke.
Det ble stort! Strikket i babyull.


Slik ble det teppet.

Så skulle jeg bli farmor igjen i 2008 til to barnebarn med en måneds mellomrom.
Jeg strikket "Det royale svøp"og fikk tilslaget på et maken teppe på "Oktoberrosa"
sin nettauksjon det året. Det kom på 1500.- Ja, jeg vet jo at det er mye jobb!






Jeg strikket det til høyre i Regia silk, Oktoberrosa sitt er i ull fra Nøstebarn.

Så kom barnebarn nummer fire i 2012. Så klart at hun også skulle få sitt teppe.
På bildet under her ser du det.


og rundt kanten heklet jeg inn bittesmå perler 😄


Datteren til en venninne ble mamma i 2012. Jeg hadde lyst på å strikke
et teppe til henne siden min venninne døde noen år tidligere. Under her ser du det,
og oppskriften er fra Drops Design.


Mitt femte barnebarn skal komme til sommeren 💜
Det skulle bare mangle at hun skulle være uten teppe, så her kommer nok et teppe!

Her ligger det til blokking på en madrass.


Før blokking målte teppet ca.80x60 cm. Etter blokking ca.100x75cm.
Det er nettopp ferdig! Noen små skjønnhetsfeil er det visst på det 😉


Bølgeteppe heter det og er fra "Drops Design"
Jeg har strikket det i Drops Babymerino på pinne 3,5

Kan naturligvis ikke følge oppskriften slavisk, laget det et par rapporter større
og heklet en bølgekant som avslutning. Brukte små rosa perler denne gang.
Du ser de kanskje...hvis du ser godt etter...



Nå regner jeg med at det ikke blir mere teppestrikking på lenge...

Så får teppet ligge og vente til den lille jenta blir født.



5 kommentarer:

  1. Meget smukke tæpper du har strikket. Det må skabe glæde hos modtager.
    Har ofte kigget på Drops mønstrene på babytæpper, men hjernen er ikke skruet sammen til at huske, så jeg holder mig til det enkle.

    SvarSlett
  2. Så koselig å høre om historien til hvert teppe, og så fint det var med de små perlene. De var nydelige, alle sammen, og kan taes frem om noen år igjen når mottakerne selv skal bli foreldre.. Nyt søndagskvelden (Her laver snøen ned..) Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett
  3. Nydelige tepper alle sammen! Det royale svøp er helt utrolig flott, men det siste du har strikka er jo veldig fint det også. Å strikke et teppe tar lang tid, og det er en kjempefin gave å få! Artig å høre historiene om hvert enkelt teppe!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Her var det mange flotte tepper! Jeg strikket 'lilleprinsen's svøbe' da jeg var gravid med tvillingene, men det var så mye jobb at det bare ble med et, heldigvis så var det ei som strikket et for meg så begge fikk slike flotte tepper... ha en fin kveld og Happy Knitting!

    SvarSlett
  5. Så fine tepper! Gleder meg til å kunne strikke til babyer igjen, det er mange år siden sist det var noen nære som fikk:)

    SvarSlett