fredag 27. april 2018

LITEN KOFTE


Da jeg kjøpte garn til "flæsekjolen" kjøpte jeg med et par nøster til.
De er i samme kvalitet, Cashmeere og merinoull.

Jeg lette etter en passende oppskrift, men det var ikke så lett å finne
når jeg ikke skulle kjøpe garn. 


Rett som det var dukket denne opp, en passende oppskrift fra Dale,
og gratis var den også.


Jeg hadde bare tre farger, så jeg måtte mikse litt med bordene,
men det gikk fint.


Jeg valgte å strikke den på pinne 2,5 så den skulle bli litt fastere i fisken
enn kjolen i samme garn.

Det blekrosa er rester etter kjolen, det sjokoladebrunrosa kjøpte
jeg ett nøste av. Det ble rikelig med rester etter blondeluen.


Her har jeg delt inn til bole og ermer som skal strikkes videre hver for seg.
I første omgang kjøpte jeg bare ett nøste hvitt, så jeg måtte kjøpte ett nøste til,
og var heldig og fikk det i samme innfarging.

Garnet er veldig drøyt, 250 meter i ett 50 grams nøste,
og mykere ull skal du lete lenge etter!


Så er det "bare" å klippe opp...


Strikke kanter, finne noen passende knapper...


...og inni sydde jeg på en blonde for å dekke sårkanten.


...og vips, ferdig liten kofte.


Jeg har strikket koften i minste størrelse, 6-9 mnd,
men den ble større tror jeg. Før eller siden vil den nok passe :)
Har planer om å strikke en lue til jakken, men jeg vil vente
for å se hvor stor jeg må strikke den når jakken passer.

Her er den nyvasket og havner sammen med de andre små plaggene
jeg har strikket til mitt femte barnebarn som skal komme i juni/juli :)

Men jeg er ikke helt ferdig med å strikke til henne,
det kommer litt til :)





4 kommentarer:

  1. Den var nydelig, og så søtt med blondekant på innsiden. Morsomt det du skriver om at før eller siden vil den nok passe... Jeg strikket mye til min to små barnebarn. Strikket det litt stort for at de skulle ha å vokse i - og plutselig ble alt passelig på en gang.. Derfor tok jeg en pause med "småstrikkproduksjonen", men nå ble jeg fristet til å strikke noe fint igjen. God lørdagskveld og klem til deg.

    SvarSlett
  2. Noe så nydelig!Forseggjort og helt perfekt!Bare å glede seg til å gi bort.Har ikke prøvd garnet du har brukt, men nå fikk jeg lyst til det.

    Fortsatt god søndag!

    Klem

    SvarSlett
  3. Jeg tenker det er et fantastisk garn... veldig vakkert mønster.
    Herlig var genseren. Jeg ønsker masse glede fortsatt med strikke for baby... så nydelig.
    Hilsen til deg. God kveld ønsker Viola

    SvarSlett
  4. Det var ei nydeleg kofte :)

    SvarSlett