lørdag 16. februar 2019

FLER TILHØRENDE LUER

Det her vært litt stille i bloggen,
 men strikkepinnene går like mye som før!
Vurderer å lage meg en håndarbeidskonto på Instagram
som skal erstatte bloggen etter hvert.


Nå var det på tide å strikke en lue til DENNE lille koften, for
minstebarnebarnet vokser med ekspressfart og koften er tatt i bruk.
Det finnes en oppskrift på lue til koften, men jeg måtte naturligvis endre litt på den.


Øreklaffer og knyting kom i tillegg, likeså oppbrettet vrangbord.
Fellingen i toppen gjorde jeg på min egen måte den også.


Garnet er veldig tynt, Merino og Cashmere fra "Knitting for Olive".
Strikket vrangbord og stykket bak oppbretten på pinne nr.2, det er tynne pinner!
Jeg liker best at slike små toppeluer har oppbrett, så varmer den litt mer over ørene.

Resten av luen er strikket på pinne 2,5.

3 kommentarer:

  1. Hei til deg og snill hilsen fra Viola. Kanskje du kan holde bloggen også. Det ville være en stor glede. Det er bare bedre i Blogglandia, det er mer personlig og vakkert å opprettholde kontakter. Takk til deg hvis du fortsette å blogge.
    Luen du har strikket er veldig fin. Deilig garnet merino og cashmere. Jeg har ferdig min genser og jeg har strikket med garn fra New Zealand, garnet heter KAURI - 60 % merino, 30 % possum, 10 % silk - jeg prøvde garnet for første gang - garnet er det beste jeg har hatt i lang tid :-)) Men jeg tror du kan si det om garnet ditt også :-))
    Jeg liker veldig din lue, herlig mønsteret og fargene, så nydelig med kanten og litt fargestripp
    og øreklaffer med bånd for å binde sløyfen.
    Klem fra meg. God helg. Solen stråler - våren ligger i luften :-))

    SvarSlett
  2. Det gle ei nydelig lue som passer fint til kofta! Så enig med deg ang forbedring av oppskrifter. Viktig å tilpasse slik at vi blir fornøyd. Tipper denne lua blir en favoritt.

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett