tirsdag 17. januar 2012

På leting etter vinter

På Hvaler har jeg lett forgjeves etter vinteren. Ikke at jeg er noe gla i den,
men når jeg har sett Annepålandets vakre vinter, tenkte jeg at du skullle
få se min hyttevinter i år.


Noen har rotet i mauertua, det er nok enten rådyr eller hakkespetten.
Det var litt tynn is på vannpyttene på svaberget, og utenfor ankret
HELENE G, en lastebåt opp. Hvis du bor eller har utsikt mot sjø eller hav,
så er det artig å finne ut hvilken båt man ser. Da kan du klikke deg inn HER,
 flytte kartet til ønsket område (over hele verden), zoome deg inn og
klikke på båtene på kartet, så du får vite alt du ønsker deg.
Artig tidsfordriv på hytta.


Den koselige lille broen er på gamlestien til sjøen, jeg går den, men snart gror
stien igjen, ny grusvei er anlagt for noen år siden. Båtene venter på vår.
Bryggeplassen er for evig hamret inn i granitten.

Vinteren lar vente på seg på Hvaler.

2 kommentarer:

  1. Hei. Var på Havler på verdens ende for første gang i begynnelsen av juli. Vår datter og svigersønn bor på Nøtterøy, så dei tok oss emd dit. Vakkert samme kva årstid det er vil eg tro.

    SvarSlett
  2. Ja, her var det ikke mye vinter, ser mer ut som høst :-) Like greit det, i grunnen. Men vakkert, det er det!

    SvarSlett